Today.

Vaknade med älsklings armar runt mig idag. Härligaste känslan. Blev dock bruten av att man behövde åka in och jobba. Men det är inte så himla hemskt, Malin är ju supergullig och man tjänar pengar ;). Blev bio och mat med mor och far efteråt. Mkt trevligt.
Nu ligger jag i sängen och skall snart ta på mig mina rosa tjocka strumpor och gå ner och dricka te. Pojken är ute och firar en kompis, så man kan ju kanske hoppas på att få se honom imorrn igen iaf :P.

Vad har ni haft för er idag?

Gult är inte fult.



Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för kvalitén på bilderna. Men batteriet i kameran var urladdat och ptja, vad gör man. Lite mörker gör tyvärr att bilderna med denna mobilkamera blir lite grusiga...men det klarar vi väl? :P

| Grå (lite) klockad yllekappa, Only
| Svarta stövlar, Billi Bi
| Grå kofta, Hm
| Mörkblått linne/klänning, Gina Tricot
| Lejongula strumpbyxor, Hm
| Halsband med pärlemodroppe, Mammas

Försöker också visa mitt nya favoritlack...men det går ju mindre bra. Inhandlades när jag var på ullared för första gången i somras, 9 kr, det kallar jag ett fynd, för bra är det! Hoppas man kan åka dit o fyna lack snart igen ;)

Bäst

Du är kärlek. Och du är min. Nästan för bra för att vara sant - men jag vet att jag inte drömmer.

W880i

image16



Stolt ägare till en sprillans ny mobil. Tror jag. Om jag behåller den.

Den är helt underbart snygg och ljudet när man lyssnar på musik är grymt. Högtalarna som följde med är också grymma. Men jag frågade speciellt i butiken om den hade radio, och det sa säljaren att den hade - vilket det naturligtvis visar sig att den inte alls har. Sedan upptäckte jag också att det inte går att zooma när man skall ta kort. Wierd.

Så, jag har inte riktigt bestämt mig, men det finns ingen annan jag tkr lika bra om och verkar inte komma någon heller, så vi får se. Jag har fått kvällen på mig av mina kära päron att bestämma mig.

Äppelkaka.

Hade lite för mogna äpplen hemma, inget fel på dem, men de passade bättre i en kaka än att äta som dom var! Kakan är jättegod! Prova själv!

Ugnstemp: 175° C, varmluft 175°C
Ingredienser:

   125 g smör
   1 1/2 dl socker
   2 ägg
   2 1/2 dl vetemjöl
   1/2 tsk bakpulver
   2 msk mjölk

Garnering:

   3-4 medelstora äpplen
   1-2 msk socker
   (1 tsk kanel)

   Smörj och bröa en rund form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter.
   Smält matfettet och låt det svalna.
   Rör matfettet pösigt med sockret. Tillsätt ett ägg i taget och därefter mjölet, bakpulvret samt mjölk. Häll smeten i formen.
   Skala ev äpplena och skär dem i tunna klyftor. Stick ner dem i smeten tätt intill varandra. Strö över socker ev blandat med kanel.
   Grädda kakan i nedre delen av ugnen 30-40 minuter.



Självklart har ju jag då en variant som jag tycker blir bäst. Till garneringen, ta 2 msk socker och 1 1/2 tsk kanel.
Oavsett vilken ugn du har behöver kakan oftast vara inne i mer än 40 minuter, gör stickprov ordentligt! Använd inte margarin till bakning, det blir aldrig lika gott!

Serveras med kall vaniljsås (ekströms marsansås naturligtvis!)

It is delicious!

Shopping

Var en liten runda på stan idag. Kom hem med lite smått och gott från allas vårt kära H&M.

En grå, mysig munkjacka inhandlades, och två par örhängen - likadana. För vad gör man när man inte kan bestämma sig för guld eller silver? Jo, du köper ett par av varje! Iallafall med dessa.
Vet att många har dom, men tyckte de var så fina så jag slog till ändå!

Imorgon blir det nog ett till besök då jag skall köpa en kofta jag (dumt nog) inte köpte idag...hoppas den finns kvar bara, för det fanns bara en kvar i strl S...

Munkjackan får ni se imorgon då jag planerar att vara slappt fab hela fredagen!

Nu skall jag göra rosetter att sätta på en mössa! Ni får se resultatet senare!



Ps. Den randiga mössan jag skrev om några inlägg ner fick åka tillbaka till affären idag...snyft...efter en del provande kom jag fram till att jag inte har några ytterkläder som direkt passar snyggt till. Shit happens. Ds.

Dagens (Uteblivna) Outfit.

Sorry, blir ingen outfit idag. Har inget bra ställe och ta det på här hemma, så jag kommer få be mina kära vänner att ta det i skolan på dagen. Men jag tror ni klarar er utan ett tag ;)

Camebridge

Det regnar, och man sitter fast i skolan med Camebridge, som jag utan problem skulle kunnat göra hemma. Blä.
Jaja, man skall väl inte klaga..skall ta mig en liten tur på stan sedan som tröst!

Bilder från Doomies 18-årsdag kommer ikväll, tillsammans med eventuella shoppingfynd och kanske en dagens!

Tills dess, simma lugnt!

Förresten, ser min blogg konstig ut för någon? Som att det ser ut som om jag skriver med Caps lock på hela tiden, eller något annat konstigt, kan ni väl säga till, så skall jag åtgärda problemet genast! :)

Snickarbyxor

Hinner tyvärr inte lägga in någon dagens just nu. Sotaren har precis varit här och jag måste kila iväg till bussen.
Under tiden får ni hålla tillgodo med en mysig bild från New York. Snickarbyxor får mig att tänka på höst och mys framför brasan, åh så mysigt!


Bild: The Sartorialist

Rules

image9

Höst, finally.

Äntligen var det lite kallt till och med när jag gick från skolan, mitt på dagen. Perfekt med höst tycker jag. Skönt att få ta på sig lite tjockare kläder och använda halsduk och mössa.
image7
Längtar efter att gå i skogen och prassla i löven, eller hitta något bra ställe där man bara kan lägga sig på rygg och titta upp i himlen och andas. Visst, man kanske blir lite förkyld,
men då får man ju dricka te, och det är ju också mysigt!

Pinkie.



| T-shirt med puffärm, H&M
| Jeans, Lee
| Ceriserosa sjal, köpt i London
| Silverarmband, köpt på Kreta

Blev en enkel liten outfit idag...var väldigt trött imorse ;)
Nu skall jag iallafall snart ge mig av till bussen och åka in till skolan för min enda lektion idag, Engelska C.

Hörs senare, plikten kallar!

VEM ÄR JAG?

image5